2013. január 20., vasárnap

Abigél

2011-ben olvastam először Szabó Magda fenti című regényét. Azóta sem értem, hogyhogy nem került hamarabb a kezembe ez a történet, pedig viszonylag sokat olvastam, és olvasok, ez pedig az alapművek közé sorolható, az ifjúsági irodalom kategóriában.
Mondjuk mostanában kevesebb időm van olvasni, mert sokszor inkább a hímzést választom, de ez egy másik történet. Szóval a könyv kedvenc lett,  nagyon tetszett. Olyannyira, hogy saját példányt is beszereztem azóta - hála a Rukkolának (ha nem is közvetlenül), mert néhányszor még biztosan fogom olvasni. 

Később a könyvből készült sorozatot is megnéztem, és meg voltam lepve, mennyire jól sikerült filmre vinni a történetet, jól eltalálták a helyszíneket, szereplőket, majdnem minden olyan, ahogy olvasás közben képzeltem el. 
Most újranézem, mert két héttel ezelőtt a Duna Tv újra adni kezdte a sorozatot (vasárnap esténként 20.00 órától egy-egy részt).
Újabban nem nagyon tudok úgy tv-t nézni, hogy közben ne csináljak valami mást is. Például ilyenkor szoktam vasalni, de azért kedvemre valóbb, ha hímezhetek inkább. 

Ez a kis rózsaminta az első rész közben készült. Mármint a hímzés része, az sem elejétől végéig, mert azért a film egy-egy része nem annyira hosszú (vagy én nem varrok eléggé gyorsan).
Nem tudatosan így választottam, de szerintem a minta - főleg ezzel a színváltós fonallal - nagyon illik a film hangulatához, egyszerű, mégis nagyon szép. (A mintát egyébként itt találtam.) 

Végül képeslap készült belőle, krémszínű alappal.

Ma lesz a harmadik rész a DunaTv-n, ha valakit érdekel! :-)




3 megjegyzés:

  1. Nagyon-nagyon-nagyon szeretem az Abigélt! Megvettem DVD-n is, rendszeresen újranézem :)
    A képeslapod nagyon tetszik. Ezt a mintát már én is hímeztem, ugyanígy, képeslapnak :)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen! Akkor lehet, hogy nálad láttam először ezt a mintát kihímezve? olyan sokszor van, hogy csak nézelődök, olvasgatok, és az inspirációk, minták forrásait elfelejtem lementegetni, utólag meg már nem emlékszem, hol, kinél láthattam. De igyekszem ezen változtatni :-)

    VálaszTörlés
  3. Nem hiszem, hogy nálam láttad volna... rég volt...
    Igen, én is vagyok így sokszor. Mostanában már igyekszem úgy menteni a mintákat, betárolni az ötleteket, hogy a forrást is melléteszem... persze nem mindig sikerül :)

    VálaszTörlés