2013. január 31., csütörtök

Maradék fonalvégek

Láttam nemrégiben egy külföldi blogon, hogy egy időben - vagy talán még ma is - hódított ez a "divat", vagy játék inkább, hogy összegyűjtik az adott hónap fonalvégeit egy üvegben, és megmutatják a blogjukban. Volt valami mozaikszószerű neve is, de arra már nem emlékszem...
Gondoltam én is elkezdem, a január apropóján. 

Hogy miért jó ez (szerintem)?
- egyrészt látszik az alkotó munka "eredménye", vagyis hogy az adott hónapban volt(-e) idő/alkalom/kedv hímezni, (most volt)
- másrészt tetszik, hogy van hová tenni a levágott fonalvégeket, mikor leül az ember varrni, valljuk be nem szaladgálunk a szemeteshez minden apró fonalvéggel (én legalábbis nem :-D), és így legalább nem kallódik a hímzős fotel körül
- harmadrészt dísznek sem utolsó, nekem tetszik az üvegben lévő sokszínű fonal kuszasága, tarkasága
- no és nem utolsósorban, jó lesz még valamire egyszer....

Töprengtem a múlt héten, a tűpárna készítésekor, hogy mit is töltsek bele, mármint mivel tömjem ki. Nem volt itthon éppen semmi tömőanyag, de akkor hirtelen eszembe jutott, hogy néhány éve kaptam egy ismerősömtől egy adag fonalat, régi hímzővásznat, maradék anyagokat, és ebben a csomagban egy-két kötőfonal is volt. Na nem mintha tudnék kötni (egyszer jártam kötőszakkörre még általánosban, de bőgve hagytam ott.... no nem a meghatottságtól sírtam... - de ez egy másik történet :-P), de eltettem a fonalakat, "hátha jó lesz még valamire!" felkiáltással. Hát most jó lett, abból vágtam kisebb-nagyobb darabokat, és így készült el a kis tűpárnám bélése. 
És ezt az ötletet továbbgondolva azt találtam ki, hogy év végéig gyűjtögetem a fonalakat, külön fotózom majd mindig az aktuális havit, de utána megy a többihez, és a végén majd jól felhasználom valamire. Hogy mire, azt még pontosan nem tudom, na de van időm kitalálni. :-)


Azért ne tévesszen meg senkit a mennyiség, az üveg egy bébiételes kicsi üveg, nem valami hatalmasra kell ám gondolni. Még a decemberi születésnapomra kaptam benne saját készítésű narancslekvárt egy kedves barátnőmtől, ami finom volt nagyon, ezért igen hamar elfogyott....  de a díszített üvegnek megtaláltam a feladatát, amit eztán betölthet.

2 megjegyzés:

  1. Én is gyűjtöm a fonalvégeket, immár három éve... túl nagy üveget választottam :)
    Egyébként én is élvezem a színkavalkádot :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hű, három év alatt biztosan tetemes mennyiség összegyűlt nálad. És mihez fogsz vele kezdeni? Képet nem mutatsz róla, biztos jól néz ki nagy üvegben a sokszínű kavalkád :-)

      Törlés