2013. január 19., szombat

Matyóföld rózsái

2012. decemberében az UNESCO Szellemi Kulturális Örökség Kormányközi Bizottságának ülésén felvették A matyó népművészet – egy hagyományos közösség hímzéskultúrája örökség-elemeket Az emberiség szellemi kulturális örökségének reprezentatív listájára.
Ez alkalomból rendezik meg a kétnapos "Matyóföld rózsái" rendezvényt.

Ma este lesz a díszelőadás, amelyen mi is részt veszünk. Én nézőként, a nagyobbik fiam pedig szerepelni fog az Eszterlánc gyereknéptánc együttes tagjaként.
Erre az alkalomra készítettem magamnak ezt a matyómintás üveglencsés szettet, amely egy nyakláncot és fülbevalót tartalmaz. 



Ezzel együtt elhatároztam, hogy megpróbálkozom - majd egyszer, valamikor, remélem a közeljövőben - a matyó hímzéssel. Mert ahhoz képest, hogy - ahogyan a blogból is kiderül - szoktam hímezni (nem mondom, hogy sokat, viszont csak keresztszemest), pirulva vallom be, hogy a matyóval még nem mertem megpróbálkozni. 
Egyébként én nem matyóföldi vagyok, a férjem révén kerültem, költöztem ide. Ennek már maholnap tizenkét éve, mégsem hímeztem még matyó mintát. Pedig nagyon tetszik, olyan szépek a kész hímzések, talán pont ezért nem merek belevágni, mert az enyém lehet hírből sem hasonlítana rá. :-D

3 megjegyzés:

  1. Nocsak, nocsak... mik derülnek ki... Te ott laksz, ahol én születtem... kicsi a világ... lehet, már futottunk is össze Mezőkövesden, csak nem tudtuk, hogy te vagy te... :)

    VálaszTörlés
  2. Nahát! :-) lehet, igen, hogy már "elmentünk egymás mellett" :-))
    Meddig laktál Kövesden, felnőttként költöztél el innen, vagy korábban?
    Akkor te biztosan próbálkoztál már matyóhímzéssel is :-).

    VálaszTörlés
  3. 18 éves koromig laktam otthon. Ott jártam még gimibe, aztán egyetemre elkerültem, és már nem mentem vissza... ennek már lassan 29 éve... úgyhogy többet éltem máshol mint otthon, mégis otthon... :)
    Igen, hímeztem matyót, rengeteget :)

    VálaszTörlés