2013. január 27., vasárnap

Színváltós fonalak

A zölddel kezdődött, amivel  ezt a karácsonyfadísz készítettem. Aztán jött ez a képeslap  Aztán vettem még egyet, meg még egyet, valahogy beleszerettem mostanában a színváltós fonalakba.
És azt vettem észre, hogy az utóbbi időben szinte csak olyan munkáim születtek, amik ilyen fonalakkal készültek.
Nem tudom megmondani miért, de nagyon tetszenek most azok a fonalak, amik ilyen színváltósak. Felfedeztem, hogy a közeli kézimunkaboltban is árulnak ilyet, sőt egyre többfélét, így ha bemegyek valamiért, mindig megnézem őket, legtöbbször haza is jön velem egy-kettő.
Különböző hímzős-kézimunkázós blogokon is nézelődtem, és láttam gyönyörűségeket. Pl. nagyon tetszenek Barbaral  saját festésű fonalai, remélem egyszer (vagy többször :-))  lesz lehetőségem kipróbálni is őket.
És akkor az elkészültek:
Először is elkészítettem a héten életem első tűpárnáját (a férjem már igen örült neki, nem szerette, hogy a fotel szélébe, ide-oda bököm a tűt mikor fonalat cserélek, vagy épp nem hímzek, főleg mert volt, hogy véletlenül ottfelejtettem).
Az anyag az előző saját színezésből maradt barna aida, a minta egy Renato Parolin szív mintája, amit kivarrva láttam meg egy blogon, vagy képkeresőben, már nem emlékszem. Mintát nem találtam hozzá, hát fogtam a képet, és megnyitottam az excelt (kockás papír épp nem volt kéznél), oda "rajzoltam" le nagy hirtelenjében. 
Ezt az egy képet tudom mutatni róla, nagyon nem mennék bele a részletekbe, mert igen sok sebből vérzik még az összeállítás, de valahol el kell kezdeni.... :-)



Aztán készültek még egyéb színes munkák is, például egy csupaszív kosárka, aminek a mintáját Palkónál  találtam, ebből képeslap készült. Kedves Palkó, köszönöm a mintát! :-)
A kalitkás madárkaminta lelőhelyét sem tudom már sajnos. Ezt kék aidára varrtam, ami egészen halványkék volt eredetileg, sötétítettem rajta, ennek következtében picit márványos is lett, de jól mutat rajta szerintem a kék színes fonal. Ebből még nem tudom mi fog készülni, persze van terv a fejemben, de még várat magára a kivitelezés.








A rózsaszín könyvjelző pedig ma készült, a legújabb beszerzésű színváltós rózsaszínnel. A könyvjelző ajándék lesz egy kedves barátnőm névnapjára, a hátuljára vasalható közbélés került, és az oldalait picit kirojtoztam. Nagyon tetszik, lehet hogy hamarosan elkészítem a párját is, magamnak.



4 megjegyzés:

  1. Gyönyörűek! A könyvjelzőhöz használt fonal pontos megnevezését kérem szépen, plíííz! :)
    Az én szerelmem is nagyon hevesen lángol a színváltós fonalak irányában - és Barbaral fonalait minden szempontból csak ajánlani tudom :)

    Köszönöm szépen, hogy ismét kihímezted egy mintámat! Nagyon kedves vagy, és nagyon örülök, hogy ez is megtetszett! :)

    Csendes megjegyzés: szívesen lennék állandó olvasód, ha kitennéd azt a funkciót, hogy be lehessen jelentkezni hozzád... :)

    VálaszTörlés
  2. Jajj, de szépek! Palkót csak ismételni tudom, mármint hogy tedd ki a blogod követését lehetővé tevő funkciót!:)
    Holnap mélben küldök Neked ezt-azt, sajnos a blogra nem volt érkezésem feltenni őket:(((.

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen, nagyon kedvesek vagytok, és örülök, hogy máris vannak visszatérő olvasóim! :-))
    Nem tudtam, hogy ezt a rendszeres követést nekem kell kitennem, de pótoltam, köszi, hogy felhívtátok rá a figyelmem :-)

    Palkó, a rózsaszín fonal Anchor 1320-as számú.

    VálaszTörlés
  4. Köszi! - és az ROF-t is! (Rendszeres Olvasók Funkció - rövidítés tőlem :)))

    VálaszTörlés