2013. augusztus 27., kedd

Az állítható karkötőkről

Többen kérdezték már tőlem e-mailben, privát üzenetben, és mostanában egyre gyakrabban, hogy hogyan készítem a karkötők állítható részét, amit én röviden csak csúszócsomónak nevezek.
Nem mintha én találtam volna fel vagy ki ezt a módszert, nyilván nem. De ha már nálam érdeklődnek, úgy gondoltam, írok róla ide is, hátha másokat is érdekelhet.

Nos, a csúszócsomóról a legjobb - képes! - leírást itt találtam, ennél jobban én sem tudnám fotózni, bemutatni, így most "más tollával" mutatom meg, hogy mi is ez - tulajdonképpen a karkötő vagy nyaklánc két végét úgy csomózzuk meg, hogy az utána csúsztatással állítható, és így gyakorlatilag bármilyen méretre igazítható.

Megalkottam az első nyakláncomat én is, ami nem kapoccsal záródik, hanem állítható méretű, csúszócsomó segítségével.
Viaszolt szálra fűztem fel különböző gyöngyöket, és a lánc két végét a már előzőekben bemutatott módon csomóztam meg. Így ha széthúzzuk, átfér a fejen, "belebújós" lesz, felvétel után pedig a csúszócsomók segítségével a kívánt méretre igazítható.
Messze nem lett tökéletes, én látom a hibákat, na de gyakorlat teszi a mestert, majd lesz ez még jobb is :-)




A makramé karkötőknél nem ilyen "sima" csomót használok a záródáshoz, hanem makramé csomókat. Az alapcsomók közül leggyakrabban a laposcsomót, de nyilván az illik oda is, amilyen csomózással a karkötő többi része készül.
A csavart karkötőnél, ami spirálcsomókból készült, a csúsztatós zárórész is spirálcsomókkal készült.

A legtöbb karkötőmnél viszont laposcsomókat használok, így a záródásnál is: egymásra helyezzük a karkötő két végét egymással szemben, és mint a vezetőszálra (csak itt kettő vagy több van) csomózunk rá laposcsomókat egy újabb szállal. Ha a karkötőnk eléri a kívánt hosszt, kész is vagyunk :-)



Remélem nem voltam túl bonyolult, és ez alapján sikerül megalkotnotok az első saját karkötőt ilyen zárórésszel. Én azért szeretem, mert így biztosan sokféle csuklóméretre illik majd a karkötő.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése